UBOOM am Mac mini (Ende 2014)

Nov 25,2023
U128960642
Nov 25,2023 at 7:48 am
Nov 25,2023 at 7:48 am

Hallo,

meine UBOOM haben Verbindungsprobleme mit dem Mac mini. Der Ton klingt eine Zeit normal, wird immer wieder unterbrochen oder klingt sphärisch.Ich habe 4 UBoom im Haus, möchte 2 davon am Mac nutzen. Die Lautsprecher schalten sich ausserdem nach ca. 1/2h einfach aus.

Mit dem iPhone oder iPad, egal welches Modell, gibt es das Problem nicht. 

Auch mit anderen Bluetooth geräten gibt es keine Probleme - die EarFun Free Pro funktionieren problemlos.

Firmware ist die 0.23 - war bereits ab Werk drauf - gibt es da evtl ein Update?

Kann  man das Problem irgenwie lösen?

Vielen Dank für Tipps und Hinweise!

Gruß

Jürgen

 

 

Hier noch ein Auszug aus dem Systembericht:

Bluetooth-Controller:

  Adresse: 78:9F:70:79:A7:53

  Status: Ein

  Chipsatz: BCM_20702B0

  Sichtbar: Aus

  Firmwareversion: v150 c9319

  Unterstützte Dienste: 0x382039 < HFP AVRCP A2DP HID Braille AACP GATT SerialPort >

  Transport: USB

  Hersteller-ID: 0x004C (Apple)

 

  Verbunden:

  EarFun UBOOM:

  Adresse: 08:EB:ED:BA:9D:1D

  Hersteller-ID: 0x099A

  Produkt-ID: 0x0500

  Batteriestatus: 100 %

  Firmwareversion: 1.1.11

  Minor Type: Speaker

  Dienste: 0x800019 < HFP AVRCP A2DP ACL >

 

Hier zum vergleich:

 

  Verbunden:

  EarFun Free Pro:

  Adresse: B0:F1:A3:50:1C:E7

  Batteriestatus: 100 %

  Minor Type: Headset

  Dienste: 0x800019 < HFP AVRCP A2DP ACL >

Report Reply
EarFun CS Team

Staff Member

Nov 27,2023 at 10:19 am
Nov 27,2023 at 10:19 am

Hi Friend,

 

Thanks for choosing EarFun. Sorry for the inconvenience caused to you.

 

Please send your order number and shoot a video showing the issue to our customer service team via service@myearfun.com or submit the warranty ticket on our official website: https://www.myearfun.com/process-warranty.

 

EarFun provides an 18-month warranty for every product. Your satisfaction is always greatly important to us.

 

Sincerely,

 

EarFun Customer Service Team

Report #1 Reply
U128960642
Nov 28,2023 at 6:12 pm
Nov 28,2023 at 6:12 pm
EarFun CS Team said:

Hi Friend,

 

Thanks for choosing EarFun. Sorry for the inconvenience caused to you.

 

Please send your order number and shoot a video showing the issue to our customer service team via service@myearfun.com or submit the warranty ticket on our official website: https://www.myearfun.com/process-warranty.

 

EarFun provides an 18-month warranty for every product. Your satisfaction is always greatly important to us.

 

Sincerely,

 

EarFun Customer Service Team

Click for original message

Hi,

 thanks for your reply.

I can not find the order number. I recorded a small Video.

 

https://drive.google.com/file/d/1k-IbZw7zaZDegDxnoPxaDfOA2ICpXWJV/view?usp=share_link.

Here the original YT-Video - https://www.youtube.com/watch?v=j_Wwm-bwaRI 


kind regards

Jürgen

 

 

 

 

Report #2 Reply

Thread Info

0 Likes

2 Replies

2 Views

Last replied by U128960642

Community Highlight

About The Technology Category About The Technology Category

by EarFun Admin Dec 31,2021

Recent Threads

Forum Statistics

681 Discussions

1141 Messages

2214 Members

Share this thread