UBOOM am Mac mini (Ende 2014)

Nov 25,2023
U128960642
Nov 25,2023 at 7:48 am
Nov 25,2023 at 7:48 am

Hallo,

meine UBOOM haben Verbindungsprobleme mit dem Mac mini. Der Ton klingt eine Zeit normal, wird immer wieder unterbrochen oder klingt sphärisch.Ich habe 4 UBoom im Haus, möchte 2 davon am Mac nutzen. Die Lautsprecher schalten sich ausserdem nach ca. 1/2h einfach aus.

Mit dem iPhone oder iPad, egal welches Modell, gibt es das Problem nicht. 

Auch mit anderen Bluetooth geräten gibt es keine Probleme - die EarFun Free Pro funktionieren problemlos.

Firmware ist die 0.23 - war bereits ab Werk drauf - gibt es da evtl ein Update?

Kann  man das Problem irgenwie lösen?

Vielen Dank für Tipps und Hinweise!

Gruß

Jürgen

 

 

Hier noch ein Auszug aus dem Systembericht:

Bluetooth-Controller:

  Adresse: 78:9F:70:79:A7:53

  Status: Ein

  Chipsatz: BCM_20702B0

  Sichtbar: Aus

  Firmwareversion: v150 c9319

  Unterstützte Dienste: 0x382039 < HFP AVRCP A2DP HID Braille AACP GATT SerialPort >

  Transport: USB

  Hersteller-ID: 0x004C (Apple)

 

  Verbunden:

  EarFun UBOOM:

  Adresse: 08:EB:ED:BA:9D:1D

  Hersteller-ID: 0x099A

  Produkt-ID: 0x0500

  Batteriestatus: 100 %

  Firmwareversion: 1.1.11

  Minor Type: Speaker

  Dienste: 0x800019 < HFP AVRCP A2DP ACL >

 

Hier zum vergleich:

 

  Verbunden:

  EarFun Free Pro:

  Adresse: B0:F1:A3:50:1C:E7

  Batteriestatus: 100 %

  Minor Type: Headset

  Dienste: 0x800019 < HFP AVRCP A2DP ACL >

Report Reply
EarFun CS Team

Staff Member

Nov 27,2023 at 10:19 am
Nov 27,2023 at 10:19 am

Hi Friend,

 

Thanks for choosing EarFun. Sorry for the inconvenience caused to you.

 

Please send your order number and shoot a video showing the issue to our customer service team via service@myearfun.com or submit the warranty ticket on our official website: https://www.myearfun.com/process-warranty.

 

EarFun provides an 18-month warranty for every product. Your satisfaction is always greatly important to us.

 

Sincerely,

 

EarFun Customer Service Team

Report #1 Reply
U128960642
Nov 28,2023 at 6:12 pm
Nov 28,2023 at 6:12 pm
EarFun CS Team said:

Hi Friend,

 

Thanks for choosing EarFun. Sorry for the inconvenience caused to you.

 

Please send your order number and shoot a video showing the issue to our customer service team via service@myearfun.com or submit the warranty ticket on our official website: https://www.myearfun.com/process-warranty.

 

EarFun provides an 18-month warranty for every product. Your satisfaction is always greatly important to us.

 

Sincerely,

 

EarFun Customer Service Team

Click for original message

Hi,

 thanks for your reply.

I can not find the order number. I recorded a small Video.

 

https://drive.google.com/file/d/1k-IbZw7zaZDegDxnoPxaDfOA2ICpXWJV/view?usp=share_link.

Here the original YT-Video - https://www.youtube.com/watch?v=j_Wwm-bwaRI 


kind regards

Jürgen

 

 

 

 

Report #2 Reply

Thread Info

0 Likes

2 Replies

2 Views

Last replied by U128960642

Community Highlight

About The News & Announcements Category About The News & Announcements Category

by EarFun Admin Dec 31,2021

Forum Statistics

856 Discussions

1390 Messages

2537 Members

Share this thread